Jeugd

Wat leuk dat je wil gaan tennissen! Tennis is groot in Nederland. Wist je dat er maar liefst 95.000 kinderen zijn die tennissen? En dat is niet zo gek want tennis is gezellig, je het kunt spelen waar en wanneer jij wilt, het is uitdagend en het is ook nog eens de gezondste sport! Of je nou een jongen of meisje bent, arm of rijk, blond of donker, tennis is er voor iedereen. Het leuke aan tennis is dat je steeds weer nieuwe kinderen ontmoet. En hoe graag je ook wilt winnen, na afloop geef je elkaar altijd een hand. Dat is bij tennis heel normaal.

De meeste jeugdleden kiezen om te starten met tennislessen. Je krijgt in een groepje van kinderen van je eigen leeftijd en sterkte, de leukste tennistrainingen met gave spelletjes en oefeningen. Zo leer je een goede techniek en tactiek. Onze tennisleraren hebben de KNLTB-opleiding tot tennisleraar gevolgd en zijn dus zeer vakkundige trainers. Naast de tennislessen kan je vrij tennissen op elk gewenst moment.

Tennis wordt nog leuker, als je wedstrijden gaat spelen. Door veel wedstrijden te spelen krijg je nog meer plezier in tennis en word je ook nog eens vanzelf beter. We adviseren daarom iedereen om ook competitie te gaan spelen in een team met je eigen leeftijdsgenoten. En geloof ons, dat is supergezellig!

In de weken dat er geen competitie is, organiseert TC Boemerang diverse toernooien en andere leuke activiteiten, zoals:

• Paastoernooi (met paaseieren zoeken)
  • Vakantiepret (met levend stratego)
  • Jeugdkamp (met overnachting)
  • Bowlen (nee, niet met tennisballen!)
  • Oliebollen toernooi (speel met je vader, moeder, opa, oma, oom, tante, etc.)