Historie

TC Boemerang is in april 1952 opgericht door drie meisjes en zeven jongens. Deze jongelui gingen samen tennissen in de Efteling. In 1971 werd door het toenmalige bestuur aan eenieder die in de Efteling tenniste gevraagd lid te worden van TC Boemerang. Gedurende 32 jaar heeft TC Boemerang getennist op de 4 tennisbanen in de Efteling. In april 1984 verhuisde TC Boemerang naar sportpark “Eikendijk”, hetgeen een uitbreiding betekende naar 7 verlichte banen. In 1997 vond wederom een uitbreiding plaats met 2 all weather banen. Vanaf dat moment deed het wintertennis bij TC Boemerang zijn intrede. Iets na de eeuwwisseling werden de gravel banen te vervangen door kunstgras. In 2015 zijn alle tennisbanen voor het laatst vernieuwd. En in 2022 was de meest recente verandering, toen zijn 2 tennisbanen aangepast naar 4 padelbanen. Dit betekent dat TC Boemerang nu dus beschikt over 7 kunstgras tennisbanen en 4 kunstgras padelbanen.

TC Boemerang is rustig gelegen aan de Eikendijk in Kaatsheuvel op de grens met Waalwijk en met natuurgebied de Drunense Duinen om de hoek. Het tennispark is voorzien van veel groen welke tiptop wordt onderhouden door de eigen tuindienst. TC Boemerang heeft 7 verlichte kunstgras tennisbanen, 4 verlichte kunstgras padelbanen, 1 tennismuur, 1 minibaan, speeltuintje en een kantine met alle faciliteiten die een sporter kan wensen. Deze kantine is eveneens een plek waar onze leden gezellig een drankje drinken en ook met regelmaat een feestje bouwen.

De huidige voorzitter van de vereniging is de heer Frank Geerts. Voor hem hebben nog 10 voorzitters de club bestuurd, te weten de heren W. Tilanus, S. Wijgerde, H. Ooteman, W. Verkuijlen , R. Rijnja, B. Heerkens (interim), H. Hornman en L. Hofmann (interim), P. Roestenberg en J. van Nieuwstadt.